Olöst


Vad gör en människa till en människa. Vad bestämmer saker som händer i våra liv, vad säger att det som händer är positivt eller negativt, ont eller gott, elakt eller snällt, glatt eller ledsamt. Varför har allt inte en förklaring som kan ge oss svar på våra tankar. Jag tycker världen är orättvis, men vad är orättvis och hur ska man kunna säga att något är orättvist när det kan vara rättvist för någon annan. Något som är bra för mig kan vara dåligt för någon annan och tvärtom?       Nu ska jag och mina jobbiga filosofiska tankar krypa ner i sängen...


Här kan du lämna din kommentar, men innan den publiceras så måste den godkännas! Tack för att du läser min blogg.

Kommentera inlägget här:

Namn:
Vill du bli ihågkommen? Klicka här!

E-postadress: (publiceras ej)

Din bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0